wtorek, 22 grudnia 2009

Prezent dla Turka

Witam,

Dziś wrzucam troche spoilerów swiątecznych, czyli co komu Gwiazdor niesie.. W tym roku na Wigilii będzięmy świętować w towarzystwie osób nieznających naszych polskich tradycji. pomyślałam sobie , ze najlepszym prezentem będzie uwiecznienie wspomnień z takiej wieczerzy i przygotowałam prezent interaktywny - uzupełnię go zdjęciem, które dopiero powstanie :)


Oczywiście jest tu miejsce na 12 tradycyjnych potraw wigilijnych. Nawet udało mi się dobrać zawieszki :)


1. kompot z suszu - suszone skórki jabłek, suszone: śliwka, jabłko, gruszka, morela, czasem wzmacniany zwykłym kompotem
2. barszczyk z uszkami - przy czym ja osobiście klarowny czerwony barszczyk licze jako danie -zupa, a pierożkową wkładkę liczę osobno. W 2008r. sprawdziło się tortelini - grzybowe, a jakże.


3. nieśmiertelna kapusta, tudzież bigos jarski - hehe w domu 5 bab zawsze jadało się "gołą" kapuste i do tej pory uważam, że wszelkie resztkowe "mięsne wkładki" sa zbędne
4. śledzik
5. nie pokolei smakami, ale najważniejsze z ciast - makowiec
6. pierogi - u nas zawsze z farszem kapuściano-grzybowym, ostatnio coraz modniejsze są kasze
7. piernik - nie mylić z pierniczkami
8. hm.. jakaś lepsza ryba słodkowodna. Stawiam na dorsza.
9. tradycyjny karp, którego tradycyjnie omijam szerokim łukiem.. tem bagienny posmak


10. grzybki - zdjęcie znalazłam z sałatka z marynowanych kurek, ale najbadziej lubie smażone w cebulce podgrzybki i prawdziwki
11. pasztecik - tu skromny grzybowy
12. galaretka z rybą

Naprawdę trudno mi było znaleźć zdjęcie opłatka - bez którego nie ma pojednania.


PZDR

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy zostawisz ślad pod tym postem?